måndag, januari 15, 2007

En kväll i Cannes


Jag har tillbringat en fantastisk kväll på den franska rivieran! Jag låg i den lagomt tempererade poolen och vickade på tårna, pratade utmärkt franska med mina trevliga, och rika, poolkamrater och sippade på en god cocktail. Jag hojtade till, "-S'il vouz plait!" och min franska gigolo Christophe kom genast och masserade mina fötter, som var utmattade efter en lång shoppingdag i mina Monolo's. En skön bris svepte in från havet, och jag kände att..Det här är livet! Jag kommer aldrig hem igen!

(Eller så var det så att jag tappade upp ett bad med eucalyptus-badsalt, låg och myste, vickade på tårna och mumlade på rostig franska. Jag hojtade visserligen på darling som fick komma och klämma lite på mina mörbultade fötter som sprungit fabriken runt några varv idag. Någon cocktail drack jag inte, möjligtsvis fick jag i mig en och annan kallsup. Den enda svala brisen i vårat badrum kommer från den något högljudda ventilationen, och när jag såg ut som ett russin och luktade som en Vick's ville jag faktiskt kliva upp, men visst är det här livet! Även om vi inte ens tog oss iväg och kollade på lägenheten på Kallkällan, ettan i kön skulle visst ha den :S Men jag är glad ändå..och luktar halstablett!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar