måndag, maj 19, 2008

Ja, jag är störd

När jag handlar i affärer där man ska lägga upp alla varor på ett rullband så har jag en egen taktik. Tvångsmässigt så vill jag lägga allting i fina, prydliga rader (inga varuberg här inte) och med streckkoden från kassören/kassörskan. Ifall att jag skulle sacka efter med uppläggningen (dvs, kassören/kassörskan hinner läsa in alla varor innan mina resterande hunnit upp på bandet) så sparar jag alltid mina varor med PLU-kod (frukt, grönsaker osv) till sist, eftersom det tar betydligt längre tid att knappa in PLU-koden än att bara läsa av streckkoden, och jag hinner således ikapp.

Alltid samma sak, Darling kan ju glömma sina drömmar om att få lägga upp varorna på bandet, han får packa i påsar.

3 kommentarer:

  1. Anonym19:32

    haha, jag är exakt sådär jag med! :)

    SvaraRadera
  2. Kan som kassörska uttala mig att göra så är du inte ensamen om :P Kan även tillägga att det inte är särskilt poppis för oss som får vrida x antal varor per dag :P Fast det gör ingenting egentligen, får man ju mer av en utmaning ;)

    SvaraRadera
  3. men jossan, jag är ju kassörskans dröm, missförstå mig inte :D jag vänder varorna så att det är fördelaktigt för den som sitter i kassan! :)

    SvaraRadera