lördag, september 23, 2006

Little miss Bree

Nu har jag tagit bilder på lägenheten, men inte lagt ut dem än. Dom blev lite halvkassa, suddiga och fula, får se om jag ids ta nya. Självklart hade jag i bästa Bree-anda pillat och fixat, puffat kuddor och gömt undan gårdagens reklam. Frågan är varför? Varför i hela fridens namn ids jag?!? Meningen var väl ändå att visa hur vi bor, inte hur det ser ut när jag maniskt rusat omkring som en skållad råtta och plockat spån från Iris bur, lagt post-it blocket under min kalender (det orangea liksom...tog över), försökt lägga disken i diskhon så att den inte skulle synas, och föst runt Darling likt boskap. Well, jag antar att ett pedantiskt ryck är på ingång. Då blir jag ilsken när Darling lägger sockorna på golvet när han ska sova, när hans börs och mobil inte ligger på varandra när han slängt dem ovanpå micron (det blir som, mer symmetriskt då), när hans skor inte står exakt paralellt/parallelt/parallellt (WHATEVER!). Stackars karl, hur står han ut? Well, antar att det är för att jag..diskar ibland, och är fylld till bredden med strålande kärlek gentemot honom, även hur ilsken och tjurig jag är. Med andra ord så skäller jag värre än jag bits, tur är väl det vissa dagar.

Jag har iallafall varit på Lush idag, och provtvättat händerna med världens mumsigaste tvål..Måste köpa efter löning! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar