måndag, september 25, 2006

Sickday

Sitter hemma och är snorig, matt, trött i huvudet, pussjuk, fundersam, småkall och lite sugen på varmkorv. Det sistnämda går nog att fixa, har spanat in en burk i skafferiet.

Efter många om och men så blev det sjukdag idag. Låg i sängen 05:30-06 och diskuterade pro/con's med Darling som nog var i sömnen. Vi resonerar såhär; bättre att vara hemma och bli frisk till imorgon, än att åka till jobbet idag och sen bli sämre och vara sjuk hela veckan. Eller? Tror nog att vila och Echinagard är vad jag behöver just nu..Trots att 500 spänn - känns ganska hårt..Jobbigt bara att en sjuhelvetes massa arbetare befinner sig utanför sovrumsfönstret och håller på att bygga nya carportar/parkeringsplatser och göra nytt och snyggt, eftersom det lever om ganska bra. Får försöka hålla ut åtminstonde till lunch innan jag får ett utbrott och stoppar bomull i öronen.

Annars är livet rätt bra. Har hittat tillbaka/ hittat till massor av härlig musik (Nelly Furtado's nya är ju slammin'!), som gör att man lättare hamnar i stämning för att vara pigg&glad. Idag skulle vi egntligen börja träna på Step In, men det är nog ingen vidare höjdare om man är sjuk..Får skjuta upp det någon dag för min del, men Darling han ska banne mig dit! Det lovade han igår, och om inte en av oss får arslet ur vagnen, så kommer det aldrig bli av. Känner mig dock riktigt superpepp inför BodyJam, Aerobics, Core och dylika träningsformer..Löpbanden såg inte heller så pjåkiga ut..Damn så sugen jag blir! Nu ska jag hinka 4 liter echinagard och vara i tip-top form tills då Darling kommer hem, då blir det pusskalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar