tisdag, maj 15, 2007

Fanatikern

Jag vet att det här låter lite stört, men det är det också. Som några av er vet, så har jag just blivit Greys Anatomy-frälst, därav denna liknelse. När Meredith känner sig låg eller behöver en paus från allt omkring så går hon upp till BB-avdelningen och kollar på bebisar. Jag går till glasögonens hall of fame, som tyvärr blivit dumpad i en låda ute vid färg där allt ligger huller om buller. Men det är så roligt ändå! Som en påse blandgodis, stick ner handen och se vad du får..En del par gör att jag kiknar av skratt, en del är riktigt snygga och en del får mig att bli lite smått fascinerad över vilket arbete som lagts ner på dem. Att urskilja glasögon från olika årtionden och skrattande med nästintill andnöd fråga förbipasserade hur dom tror att folk kunnat bära sådana obskyra bågar, det är uppiggande.

Här blir allt, ungefär som överallt annars, mer och mer industriellt och effektiviserat, men jag har en liten smygdröm om att få lära mig att dra snygga fasetter, tona glas och pilla med dekorer. Jag och Meredith Grey, jag säger då det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar