tisdag, augusti 14, 2007

I hate tuesdays

Tisdagar är den värsta dagen på hela veckan. Måndag är man fortfarande pigg efter helgen, onsdag är mitt i veckan, torsdag är en dag kvar till helg och fredag är..fredag. Men tisdagförmiddagar är fan långt ifrån allt som har med något sorts nöje att göra, och det är bara kasst. Dessutom blir jag änka på jobbet om tre och en halv dag, vilket är om möjligt ännu kassare.

Men idag kom det en gäng toner och slog mig som en blixt i huvudet när jag satt i polerrummet och var butter klockan 09:20. Introt till Dora Steins-Stay (You don't have to go yet) spelades rakt in mitt halvfrusna lilla tisdagshjärta och gjorde mig glad. Så nu är jag istället glad för att jag faktiskt har kvar tre och en halv dag med Lisa istället för noll. Snart är jobbtisdagen över, och imorgon är det ju faktiskt onsdag, en helt okej dag.

1 kommentar:

  1. Anonym18:21

    Du har SÅÅÅ rätt! TISDAGAR SUCKS! Det har jag alltid tyckt. Är det någon dag som skall avskaffas så är det fan tisdagar!!!

    SvaraRadera