måndag, februari 05, 2018

När ljuset återvänder

De senaste veckorna har jag varit så otroligt trött om kvällarna, men med mörkret och kylan som varit  så är det kanske inte så konstigt. Men jag vet av erfarenhet att jag blir piggare av att hålla igång och röra på mig, och det har jag inte riktigt gjort. Så i kväll fick det bli en promenad trots 27 friska minusgrader, och barnen ville väldigt gärna hänga med. Förväntade mig att båda två skulle ångra sig efter 500 meter och gnälla över kylan, men icke! Dom traskade på och varvade med att åka bob  under 30 minuters promenad. När vi kom hem kokade Crille varm choklad åt oss och så hann vi sitta och surra en stund innan läggdags för barnen. En fin vardagskväll.

Annars så har vi ju nått februari, ljuset börjar återvända och det känns så härligt. Kanske det också hjälper till att få kroppen pigg igen? När jag åkte in till universitetet vid 8 idag så sken solen, och på vägen hem vid 15 så var det fortfarande fullt dagsljus. Nu blir det bara bättre och bättre!

I helgen skottade vi tak, i solsken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar