tisdag, juni 13, 2006

Prickiga hästar och kåldolmar

Dagen började med en långsam promenad på Jokkmokks sovande gator, med svalornas lätt monotona kvittrande i bakgrunden. Jag hamnade på fiket, och spenderade en timme med min thé-kopp, massor av tidningar och mina stackars arma fötter, vilka senare ledde mig ner till en brygga vid talvatis. Äkta sommar. Strax innan 07:00.

Mormor var vaken vid 07:45, och vi snackade mest goja fram till min tandläkartid närmade sig. Knatade iväg med hurtiga steg, och försök att föreställa er min förvåning när det står 4 elefanter bland tallarna och ser nöjda ut. Cirkus Maximum är i stan! Såg även en söt prickig häst som gnäggade och rullade runt i gräset, inte illa.

Jag och mormor tjoade på rätt bra resten av förmiddagen, och körlektionen gick bra.

Tack Karl XII, för att du importerade kåldolmarna från Turkiet. Annars hade jag ju aldrig fått avnjuta denna läckerhet till middag. Mums.

1 kommentar:

  1. hanna, jag saknar bilder från din bal och din student! fixa. jag känner mig inte nog delaktig ;)

    hoppas allt är fint! :**

    SvaraRadera