torsdag, augusti 14, 2008

Hejdå klumpen

Sen vi flyttade in har jag varit så sjukt stressad i kroppen över allt som ska fixas hit&dit. Rabatterna ska rensas, kartongerna ska tömmas, taperna ska upp, gardinerna likaså, tvätt ska tvättas, golv städas och på två dagar vill jag få allt att se ut som hämtat direkt ur en inredningstidning. Omöjligt, visade det sig, och varje gång jag såg allt jag inte hunnit/lyckats fixa så fick jag en klump i magen.

Efter ett jädrans ryck nu ikväll så känns allt så mycket lättare. Även fast två rum saknar nya tapeter och inte kommer påbörjas förrän på måndag så har ju kartongerna med julpynt burits ut i förrådet, jag har premiärtvättat med mina makalösa tvättnötter (full rapport utlovas senare), golven är så rena att jag skulle kunna tänka mig att äta middag från dem, och klumpen i magen är väck!

Vecka 33 har flugit förbi, och såhär tycks det alltid vara när jag för en gångs skull önskar att en vecka ska räcka länge, länge. People always leave, men varje gång blir jag lika förvånad och ledsen i ögat. Huvva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar