söndag, augusti 17, 2008

Trädgårdstomten

Både Martha och Bree skulle vara gröna av avund om de sett hur mina flinka fingrar planterat om smultronplantorna i fina, prydliga rader istället för ett enda kaos. Nästa år ska vi nog ge oss på både tomat- och gurkplantor, snart är vi självförsörjande. Kanske vi kan göra om kvarterets jättesandlåda till potatisodling? Jag måste ta upp mitt förslag på nästa föreningsemöte!

Imorgon kommer svågern och påbörjar sista etappen av Projekt tapetsering i Snigelfart. Oj, så skönt det ska bli att äntligen få hänga upp gardiner i alla fönster och sluta leva i något som ser ut som ett Leustadianskt hem. Men kanske jag skulle ta och kasta ut televisionsapparaten ändå? Får ta ställning till det efter att jag sett klart SATC-boxen.

Om fem dagar sitter jag på tåget påväg mot största (i dubbel bemärkelse) storasystern, hennes karlslok och mina underbara små syskonbarn. Fyra dagar ska vi mysa och må gott, sen bär det av mot Turkiet, och det börjar bli dax att tvätta allt som ska med och planera packningen. En hektisk vecka har jag framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar