torsdag, juni 04, 2015

Jag känner livet i mig

De senaste dagarna alltså, jag har haft så mycket kul inplanerat! Igår susade jag iväg till Luleå efter jobbet, plockade upp Frugan, strosade på stan, åt middag på Roasters och avrundade med te och exotisk (samt ekologisk!) frukt hemma hos henne. Då jag körde hemåt i natten så insåg jag att det aldrig blivit mörkt, 01 visade klockan och ute var det knappt skymning. 

En mycket trevlig kväll med lite shopping (bl.a ett besök på Lagerhaus och lite kroppsvård från Estelle&Thilds nya serie), surr, skratt, fantastiskt god mat och ett stort HURRA. I morgon äger nämligen examensceremonin för hennes utbildning rum! Doktor Lisa blir nu verkligen doktor, och jag känner mig så glad i vetskapen om att hon är rätt person på rätt plats. Det finns inte många personer jag skulle känna mig trygg att lägga mina barns liv i händerna på, men hon är utan tvekan en av dem.


Skagentoast / Röding med risottogalette


Ett glatt sällskap / MUMS FILIBABA

Efter en mycket trött och långsam förmiddag (det blir ju fort så när en är ute och nattsuddar..) så blev det eftermiddag och dags att susa iväg till Älvsbyn för att träffa familjen Eriksson som utökats med en liten, men naggande god, person. Palinas bebis är här! För snart 2 veckor sedan såg hon dagens ljus, och jag har längtat mig galen efter att träffa henne och de nyblivna föräldrarna.


Magnifika My 



Bebisälskare numero uno

Efter middag, bebismys (ville ju ALDRIG lägga ner henne) och sällskapande så åkte vi hem. Då jag tog en kvällspromenad och såg hur solen sken igenom björkarnas vackra gröna lövverk så uppfylldes jag bara av glädje. Jag har så himla mycket bra som händer runt omkring mig, fina vänner, sommaren är snart här, jag mår så bra och allting liksom bara klaffar. 

Jag kände livet och lyckan i mig, och somnar nu så himla glad över att vara jag.

2 kommentarer: