torsdag, juli 30, 2015

Hej hej från semesterland

Så har 12 av 30 dagar passerat. Semester är ju inte riktigt..semester så som det visas på tv och dröms om där i kallaste januari, med två barn under 5 år i hushållet. Men det är ju helt klart ett skönt avbrott från vardagen att inte behöva passa några tider och ha oceaner av tid tillsammans! Och jag har ju faktiskt hunnit med att läsa en pocketbok, så jag ska väl kanske inte klaga..

MEN, det är måltider som ska serveras, tvätt som ska tvättas, disk som ska diskas osv osv. Två barn som ska tas omhand på bästa möjliga sätt, för vi vill ju att dom ska ha ett så roligt sommarlov. Och det är liksom där min poäng börjar krypa fram; det där att barnen ska ha det så bra som möjligt.

Frågan lyder; tycker barnen att livet är bättre med tomma tvättkorgar? Om det inte serveras en lunch helt enligt kostcirkeln, faller hela sommarlovsidyllen i tusen bitar då? Måste det bli ett besök på Legoland? Eller duger omgivningarnas friluftsmuseum lika bra för en 2,5-åring? Kolla när fjällkorna kissar och äta en glass.

Jag säger NEJ, NEJ, NEJ, JA.

Och så försöker jag göra mig av med den där inre stressen, serverar O'boy till frukost (lyx på Södra Maranvägen 19) och räknar det som dagens happening.


Att "städa" i den halvfärdiga lekstugan är lattjo lajbans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar