fredag, juli 31, 2015

Adjö juli

Sista timmarna av juli spenderar vi i uterummet hos svärföräldrarna. Salami, brie, oliver samt annat gott på bordet, och sovande barn i sängen. Det känns helt galet att vi redan nått fram till augusti, månaden då det kommer blir många förändringar i familjens vardag. Astrid byter avdelning på förskolan då alla barn födda 2010 ska samlas i en och samma grupp, och hon jublar över att få börja gå tillsammans med grannen Linnea. Jag ska jobba två dagar efter semestern innan skolstart, och jag är både peppad och lite nervös. Men innan allt drar igång ska vi ha två till veckors semester!

På morgonen idag åkte vårt besök sedan i söndags, moster Linda och Daniel, hem mot Stockholm igen. Det har varit roliga och härliga dagar med våra gäster, mycket lek, gott att äta och några utflykter. Igår fick jag och Crille oss en löprunda på tumanhand under tiden barnen nattades, guld värt med en egen liten stund i vardagen.

Efter att vi vinkat adjö så städade vi hemma och packade inför en helg på bortaplan. På vägen upp till Bredsel grattade vi Patrik som fyllt år i veckan, tjejerna pallade jordgubbar och jag fick mysa med My. Crille åker upp till jaktmarkerna tillsammans med övriga i jaktlaget lör-sön, och jag och tjejerna teamar ihop oss med deras farmor. I morgon blir det ett besök till Älvsbyn där vi bland annat ska träffa barnens tremänningar på Crilles sida, Minnah och nytillskottet Julie. Bebismys två dagar i rad, vilken lyckoträff alltså!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar