onsdag, november 23, 2016

Jakten på julkänslan

Jag är inte direkt känd för att vara någon Grinch, utan snarare motsvarigheten. Börja tidigt med julmusik och julbak, vilja pynta i oktober och så vidare. Men i år, vart är den där varma känslan i magen som gör mig inställd på mys i tre månaders tid? Crille påminde mig om att det var samma sak förra året, lite trögt i starten med julkänslan alltså, och jag tror att jag hittat en förklaring.

Tidigare har jag ju spenderat uppstarten inför jul med att jobba i butik. Där blir en pepprad med julens budskap en rätt lång period innan startskottet egentligen går, och så står en hela dagarna och lyssnar på julmusik med bjällerklang och viker koftor med julgranar och hela hej faderullan. Det gör jag ju inte nu! Att läsa och plugga om lidande gör väl inte underverk för the christmas spirit om vi säger så.

Men nu gör jag ett helhjärtat försök här hemma, vi hängde/ställde upp belysning i de flesta av husets fönster i går, jag plockade fram pynt och placerade ut, och på morgonen fick tjejerna hänga upp små pumlor i sin gran. Julmusiken ska finnas med i bakgrunden 24/7, och i helgen ska vi på julmarknad i Storforsen och gå på skyltsöndag. Och lite julblomster måste få följa med hem! Och kanske jag kan hitta något trevligt doftljus? Hoppas att min plan funkar, för jag vill inte vara en Grinch.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar