onsdag, januari 24, 2018

Bloggtorka? Nej då.

Nu väljer jag att inte låtsas om denna bloggtorka som varat under det senaste året, 11 inlägg under hela 2017 kan väl närmast liknas vid en öken. Mitt bloggande peakade 2010, och har dalat successivt sedan dess, men fortfarande är detta min absoluta favoritblogg, haha! Jag går tillbaka och läser i arkivet titt som tätt, och det känns faktiskt lite vemodigt att jag inte har något att kolla tillbaka på under den här tiden när inget blivit skrivet. Visst har jag fortfarande fotat en del, men absolut inte lika mycket som jag gjorde förr, och det har mest blivit mobilbilder.

Så! Vad är nytt i vår lilla familj? Jag läser nu sista terminen på sjuksköterskeprogrammet, och det är med skräckblandad förtjusning som jag ser examen närma sig. Astrid har fyllt 7 år, älskar att vara i stallet och är något av en pre-teen med sina roliga uttryck och himlande ögon när något är pinsamt. Elsa har fyllt 5 år och är fortfarande familjens energiknippe med de stora känslorna. Crille har bytt roll på jobbet, och är nu delägare istället för anställd på IM.

Om vi tittar lite vidare i familjecirkeln så har en ny liten älskling kommit till världen, min syster Linda och hennes Daniel har fått sällskap av Alfred, 4 dagar idag, i sin lilla familj! Det känns fantastiskt härligt och roligt och alldeles, alldeles underbart såklart, han är så efterlängtad denna lilla minimänniska. Och söt är han också, med en oemotståndlig mörk kalufs, och jag är som moster förstås helt opartisk. 

I december ska man ha julgran, 
i januari ska man ha tulpaner. Punkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar