onsdag, september 20, 2017

Lappar vi minns

Vi har en lappskrivare av rang här hemma, och det är ju så festligt att hitta en överraskning i strumplådan då och då. Ofta dyker dessa lappar upp på hennes dörr eller så får man en direkt i handen  med ett meddelande som tydligen inte kunde förmedlas verbalt. Jag sparar de allra flesta och tänker att jag ska göra något slags album i framtiden (kanske när jag gått i pension och förhoppningsvis har lite tid över).

Det märks att hennes stavning utvecklats sedan hon började lämna skrivna spår efter sig, och det är ju så kul att se. Jag har sedan lapparna börjat dyka upp blivit bättre och bättre på att tyda orden, och vill nu påstå att jag har svart bälte i barnstavning. Hyr in mig som konsult om ni har någon klurig lapp att tyda! För enkelhetens skull har jag dock tolkat lapparna nedan, och bjuder på åtta godbitar;

Kom inte in just nu för jag är ledsen nej

Jag älskar er

Småkrypsvisning

Elin välkommen
(Första gången vi träffade Elin "på riktigt")

Tills andetagen tar slut jag älskar dig Elsa

Fula mamma

Hej pappa
Hej Hanna Larsson Elisabeth hejdå

Hej mamma Hanna vill du pussa mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar