torsdag, november 13, 2008

Inte en så värst lyckad kväll ur affärssynpunkt.

I måndags fick jag plocka fram mina skills när det gäller att göra anslag (vilket jag inte gjort sen gymnasiet), då mina arbetskamreter skulle bjudas in på Tupperwaremöte. Igår stod jag i köket som en slav och bakade tre sorters kakor. Jag trixade och fixade för att boka föreningslokalen. Frun packade bilen full med Tupperwareprylar och begav sig mot Sävast. Vi packade upp varenda pryl, kokade thévatten och tände ljus både inne&utanför dörren. 18:40 smäller det i en bildörr utanför föreningslokalen, spända av förväntan lyssnar vi efter gäster. Ingen kom. 18:55 smäller det i ännu en bildörr. Antagligen en av grannarna, för ingen kom.

19:15 skickar jag sms till Darling "Ingen kom." Darling svarar "Vad tråkigt, jag kommer. Ska bara ta på mig ett par byxor först." Frun höll demonstration för mig och Darling, och fick sålt en ostkupa och tre praktiska, stapelbara, runda burkar samt en fin burk från sitt fyndbord som hon så omsorgsfullt dukat upp. Vi fikade ganska mycket, men något kul ska man väl ha.

Jag vet vart jag ska göra av allt fika som blev över. Ta med till Polaris? Pff. Frysboxen? Mmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar