tisdag, mars 31, 2009

Jag planerar 2010's bästa ögonblick.

Jag funderade på när min deklaration skulle dimpa ner i brevlådan och gick in på skatteverkets hemsida för att kika. Där såg jag att det fr.o.m 24 mars varit möjligt att logga in med bankId för att få se sina uppgifter, och det kan ni slå er i backen på att jag gjorde. 1975 riksdaler får jag tillbaka iår. Bättre än 2008's 400 kronor, men något sämre än 2007's 8294 underbara välspenderade slantar.

Darling den rackaren får tillbaka betydligt mer, och det redan innan han gjort avdrag för resor till/från jobbet januari-augusti. Jag ska tvinga honom att bjuda på bio OCH en god middag! Nästa år är det min tur att göra avdrag för resor med buss Sävast-Luleå, och jag hoppas att jag blir granskad. Varenda biljett sparar jag nämligen, så när det kommer ett brev på posten där det står "du måste styrka bla bla bla resor med buss mellan sävast och luleå bla bla bla med kvitton" så ska jag ta min skokartong med kvitton under armen och gå till skatteverkets kontor i Luleå och lämna av den där. Tänk er min handläggares min..Och jag ska INTE sortera dom först! HA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar