tisdag, december 11, 2012

Dagen när min lilla bebis fyllde två

Vi väckte henne med sång, jag ratade hennes första önskemål om middag (sås) men tillagade hennes andra (korv och potatis). Hon hade en fin dag på föris med uppvaktning av kompisarna och fick en liten orm. Fastrarna, Tomas, Loke och farbror Kocko har varit hit och grattat, och termosen hon fick i present av Johanna & co är väldigt uppskattad. Paket har kommit från olika delar av vårt avlånga land, och hon har glatt öppnat dem och provlekt/tittat/läst.

Till födelsedagsfika fick hon en punschrulle som vi bakat tillsammans hon och jag, med två ljus ovanpå. Hon blåste ut dem bägge i ett andetag, och när vi frågade henne vad hon önskade sig så pekade hon på godsaken. Inte så svårt att uppfylla hennes önskning alltså!

Älskade unge, jag kan inte förstå att du funnits här hos oss i två hela år. Det är för bra för att vara sant!

5 kommentarer:

  1. Anonym20:22

    Två hela år! Grattis Astrid och hennes föräldrar.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Grattis Astrid! Hipp hipp hurra!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig andra födelsedag! :)

    Sv: Kommer inte ihåg om jag svarade på din granfråga för länge sen (den berömda amningshjärnan, om det finns någon sådan, verkar ha kickat in) men det var innegranen vi hämtade. Viktiga procedurer med fullmånar och grejer, ser du...

    Själv hade jag hämtat den två dar före julafton och tagit in den direkt. ;)

    SvaraRadera
  4. Tänk gumman nu är du redan 2år, stora tjejen alltså!

    Grattis i efterskott igen!!!

    SvaraRadera
  5. hahaha sås till middag var ju klokt att avstyra ;)

    SvaraRadera