torsdag, september 22, 2016

En sån där pluggdag

Det finns dagar när ambitionerna är höga, men hjärnan inte riktigt hänger med. Som att allt som finns mellan öronen är en enda stor tuss av bomull, typ.

Ambition: innan dagen är slut ska jag kunna allt om dessa sjukdomar i mag-tarmkanalen samt se de där inspelade föreläsningarna om blodgrupper, blodtransfusioner och klinisk kemi.

Verklighet: Är jag inte lite kissnödig? Vad var det där jag läste nu igen? En kaffekopp vore ju gott. Celiaki, jamen det har jag ju koll på. Tänk om jag skulle flytta de där ljuslyktorna från ena sidan av tv-bänken till den andra? Ska jag äta popcorn på bion i kväll fastän det är så jobbigt när det fastnar mellan tänderna? I morgon ska jag äta chips. Har vi lökdip hemma? PLUGGA VAR DET JA. Är jag inte lite kissnödig?





1 kommentar:

  1. haha, det är sååå jag just nu! va?! läser jag din blogg när jag måste bli färdig med min uppgift? :D
    jag tror att ljusen blir fina på andra sidan tv-bänken ;)

    SvaraRadera