torsdag, september 07, 2017

Tillbaka i plugget

Efter en sommar med jobb och efterföljande semester så är jag nu tillbaka i skolbänken. Termin 5! Känns helt galet att mitt sista år på sjuksköterskeprogrammet nu är påbörjat, och att tiden gått så fort. Sedan jag sist skrev (i februari) så har det hänt massor i skolan. Nästan hela termin 4 var vi ute på VFU (verksamhetsförlagd utbildning), och jag hade tre olika placeringar. Min placering inom kirurgisk/medicinsk slutenvård gjorde jag på en infektionsavdelning, inom geriatriken var jag på ett demensboende och psykiatrin gjorde jag på på en vuxenpsykiatrisk avdelning. Väldigt lärorika alla tre!

Nu är hela klassen tillbaka inne på universitet, och vi kommer så vara resten av terminen. Just nu är det kvantitativ statistik som står på schemat, och det har varit en snabb start med grupparbeten av olika slag. Bl.a så har vi konstruerat en egen enkät (vilken skulle ha 20+ deltagare men hann få 496 innan vi hittade vart man stängde för fler inkommande svar) och sammanställt denna. Vi ligger bra till, så i morgon ska jag och Elsa vara lediga och bara mysa. Storasyster får lov att åka till skolan ändå, nu är det ju skolplikt som gäller för den damen! Och pappan han får jobba på, ingen rast och ingen ro för honom den stackaren.

Idag när jag tog en lunchpromenad (försöker att ta mig ut en sväng varje dag jag sitter hemma och pluggar) så hittade jag en hel del intressant, både vad jag tror var björnspillning och en hel massa hallon och blåbär! För bären var jag förberedd och hade med mig en burk i fickan, gott att plocka med hem till mellis. Och grädde är ju inte helt fel det heller! Någon björn såg jag dock inte, men jag kan lova att jag tittade mig över axeln lite oftare än vanligt där jag promenerade fram i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar