tisdag, maj 12, 2009

Golf på schemat idag

Igårkväll kollade vi Yesman med Jim Carrey. Hade bara hört bra om den, så jag hade nog ganska höga förväntningar, som infriades till fullo! Många skratt, lite kärlek och en massa eftertanke. Jag och Darling bestämde oss för att ha en "yes-day", men inte säga vilken dag det är (då är det väl någon rolig filur som ringer och ber att få låna pengar/få bilen/vill byta hus). Darling trodde att jag skulle missbruka det och få honom att vara min slav en hel dag, men det låter väl inte som något jag skulle göra? ;) Vi får väl se!

Snart kommer mannen i huset hem för lunch, och sen ska vi rangen och slå lite golfbollar med Jörgen Gidlund. Crilles chef försöker frälsa oss till att bli golfentusiaster, så därför har han bokat in mig, Darling och Tony på provspel. Firman som Darling och Tony jobbar på är sponsorer på hål sju, det säger väl lite om vilken entusiast chefen är..Även Darlings pappa är ju en nybliven enstusiast, liksom resten av karlarna i släkten, så det är nog inte bara chefen som hoppas att Crille ska bli biten. Däremot så får Crille ett problem om han nu skulle bli helt besatt av golf- hans farmor. Han har nämligen lovat henne dyrt och heligt att han inte ska börja golfa utan nöja sig med älgjakten ("-Annars blir det skilsmässa Christoffer! Då orkar Hanna inte med dig!". Vi får väl se även där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar