onsdag, januari 06, 2016

Då var glada julen slut slut slut

Så! Nu har vår gemensamma julledighet nått sitt slut. Jag och barnen har varit lediga i tre veckor tillsammans, och Crille nästan lika länge. Lyxigt har det varit, men nu känner jag mig motiverad och redo att ta mig an andra terminen på utbildningen och återgången till vardag.

Gällande skolan så blir det en rivstart, i morgon har jag ett seminarium 8:15, och sedan står tentor på måndag och fredag på schemat för nästa vecka. Det blir alltså några intensiva dagar med plugg från och med i morgon, på lördag har jag beordrat man och barn att lämna huset efter frukost och inte återvända förrän vid middagstid, och ta middag med sig. Klarar jag dessa tentor så är jag 1/6-dels sjuksköterska, det ni!

Vardagen, den återgången brukar ju som sköta sig själv. Vi har alla snurrat lite på dygnet, men i alla fall barnen är nu tillbaka på "normala" sovtider, får se hur lång tid det tar för mig och Crille. Julmaten har vi lämnat bakom oss för länge sedan, och jag kravlade upp ur sockerträsket på nyårsdagen (klyschigt nog). Så den där vardagen, som jag lärt mig att älska, den är mer än välkommen.


Mina 9 mest gillade bilder på instagram under året @hannovsky

Antagningsbesked/Premiären i landstingspyjamas/Astrid 5 år/Elsa 3 år/Årets julkort?/Halloweenfest/10-årsjubileum/Modevisning för KappAhl/Hanna 28 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar