lördag, januari 02, 2016

Välkommen 2016

Så har ett helt år passerat, bara sådär. Ett år fyllt av mestadels glädje och skratt, stora förändringar och nya spännande vägar att gå. Vi firade tio år tillsammans, och där i augusti någonstans var det som att den där lågan som brunnit sedan 3 augusti 2005 blossade upp igen. Och vi liksom MEN HEJ, ÄR DU HÄR? efter de fem åren som passerat som föräldrar, då relationen inte riktigt kommer i första hand alla gånger.

Under året har allting blivit lättare på något vis. Barnen blir allt mer självständiga, och småbarnslivet saknar nu småbarnsdetaljerna. Dom är bara..barn nu för tiden.

Jag har under året återigen blivit dålig på att säga nej till saker jag inte orkar med. Eller orkar med och orkar med, saker som tar betydligt mer energi än de ger skulle väl vara en bättre beskrivning. Hade det som ett mål 2014, att säga NEJ, och lyckades rätt bra. Tänkte att nu har jag kommit in i det, men har ändå tagit en del dumma beslut under året som bara gjort mig stressad. Det ska det bli ändring på under 2016!

Vi har tillsammans och var för sig kommit fram till en del mål med året som komma skall, ska få ner allt på pränt och dela med mig. Kan i alla fall avslöja att Elsas är att "försöka skaffa en hund". Hennes mamma och pappa har som mål att ducka för det förslaget, kan jag också avslöja..

Nyårstjej säger hej!

2 kommentarer:

  1. Lisa18:34

    Spännande att höra om era mål, jag håller själv på att formulera mina. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det går seeeeegt, men snart ;)

      Radera