torsdag, maj 19, 2016

Buzzador - Fruit & Oat smoothie

Jag har fått lov att buzza Fruit & Oat smoothies från Semper. Själva idéen med ett smidigt mellanmål att ha med sig i väskan tilltalar mig verkligen, men jag förknippar dessa lite med de "klämmisar" med fruktmos som vi haft till barnen när de var små. Smoothien finns i smakerna mango/passionsfrukt, hallon/päron/aroniabär och blåbär/äpple/mynta, och alla tre är fria från gluten, laktos, konserveringsmedel och tillsatt socker. En jackpot i beskrivningen i alla fall!

Det ska blir roligt att testa dessa, jag blir alltid så glad när jag upptäcker glutenfria nyheter i hyllorna när jag handlar. En kan verkligen säga att det glutenfria utbudet i butikerna har utvecklats på de 10 år som gått sedan jag blev diagnosticerad med celiaki. Semper har utvecklat en ny serie med glutenfria mellanmål som även passar oss vuxna, vilken de kallar "naturally tasty". I serien finns förutom dessa smoothies även olika bars, som jag är nyfiken på och tänker testa längre fram.



1 kommentar:

  1. Malin19:49

    Visst är det skönt att det utvecklas, nu tål jag gluten men varit laktosintolerant större delen av mitt liv och från början fanns verkligen ingenting men nu är det bara att välja och vraka :)

    SvaraRadera