söndag, mars 24, 2013

"-DUMHETER!"

Inatt har Elsa sovit som en liten..liten..något som sover bra och länge. Hon sover i sin säng, hennes far i dubbelsängen och jag i gästrummet. Väldigt tråkigt att somna och vakna själv, men det funkar allra bäst nu, så då får det vara så. Då den värsta snuttigheten gått över får jag flytta in igen, hoppas jag iallafall!

Crille var trött efter dagens dos av frisk luft och motion (skidåkning och en mils promenad för hans del), och jag gick upp på övervåningen samtidigt som honom. Lite bokläsning och bloggkollande får det bli innan jag stänger igen ögonen och skallar kudden.

Kan bjuda på två sköna citat från idag:

"-Hur låter mamma Astrid?"
"-DUMHETER!"
Samtidigt hytter hon med fingret och rynkar ögonbrynen. Årets argaste mamma?

Jag sitter och plockar köttbitar från skålen på bordet efter att vi ätit färdigt middagen, och helt plötsligt blir jag tillsagd som aldrig förr.
"-NÄ, nu räcker det! Nu räcker det mamma!" Och så åker det där pekfingret upp och hytter mot mig.

Note to self: håll koll på ditt pekfinger.



3 kommentarer:

  1. Anonym07:29

    Skönt att Elsa verkar sova bättre.

    Det är på barnen man märker hur man är... ;)

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Anonym10:56

    Åh vad skönt!

    Här har vi också i alla fall haft två bra nätter på raken (peppar peppar...). Elsas värsta mammighet verkar ha gått över, så hon och maken har sovit tillsammans och jag och lillebror vilket innebär att jag "bara" vaknat en eller två gånger per natt för att amma. Känns rätt skönt efter fredagens natt när jag vaknade tre gånger mellan 22-3, var vaken mellan 3-5 och sedan fick gå upp och byta blöja kl 6 innan det var morgon. (Även om maken då ryckte in så jag fick sovmorgon.)

    SvaraRadera
  3. HAha.. åh jag har en föraning om att även mitt pekfinger kommer att komma till ny användning. Idag har jag hämtat henne runt trettio gånger från hundmatskålen..

    nåja.. våfflor in the making! Ha en fin våffelmåndag!

    SvaraRadera