onsdag, maj 29, 2013

Trötta ben!

Ikväll har jag sprungit blodomloppet i Luleå tillsammans med ett gäng andra mammor från Boden. 6 kilometer på 39.25 minuter, jag är nöjd! 

I våras när jag började springa så fick jag riktigt ont i höger knä. Det kändes som att en benbit var lös och gled omkring, och jag fick gilla läget och låta bli att springa trots att det lockade. Sista gången jag sprang så fick jag avbryta efter 200 meter. 

Men sen dess har jag tränat muskulaturen runt knät, och vant mig vid korta, korta stunder på löpbandet, och köpt nya skor. Idag kändes det inget alls! Hoppas att det känns lika bra imorgon, i så fall är jag redo att starta upp löpsäsongen för 2013, dock försiktigt och med hänsyn till knät. Taggad till tusen är jag!

3 kommentarer:

  1. Anonym06:57

    Bra jobbat och skönt med knät.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Hoppas knät håller nu. Känner igen problemet, har dragits med det sen tonåren. Tråkigt när kroppen säger ifrån.

    SvaraRadera
  3. Grymt jobbat Hanna!!!

    SvaraRadera