måndag, juli 29, 2013

Dagen, och ett dåligt BVC-besök

Idag har Crille varit in och jobbat, och jag och flickorna har haft en riktig mysdag då vädret varit grått. Det blev sovmorgon till 09:10, frukost ute, lek med Erik och ett besök på BVC innan lunch. 

Efteråt kollade jag och Astrid film då Elsa sov middag, sedan myste vi i soffan och fick besök av farbror Kocko innan farsan kom hem. Middag, en löprunda för min del, städning av hemmet för resterande familjemedlemmars del, dusch för samtliga, godnattsaga i storsängen och nu ska jag och Crille kolla Simon och ekarna, käka jordgubbar och kramas i soffan. 

Och BVC-besöket ja, inte så värst positivt. Lilla räkan har vuxit 2 centimeter på längden, men gått ner 255 gram. Hade hon stått still så hade vi inte varit förvånade, då hon är väldigt aktiv just nu, men att hon skulle ha gått ner trodde vi aldrig. Nu ska vi späcka all hennes mat med ännu mer fett, och komma tillbaka på ny vägning om 2 veckor. På eget initiativ har jag nu börjat skriva matdagbok, för att sedan kunna rådgöra med hennes dietist när hon kommer tillbaka efter sin semester. 

Ungen måste ju ha mask, jag menar, till middag åt hon 7 köttbullar och 2dl makaroner, vart stoppar hon allt?!





5 kommentarer:

  1. Matdagboken var en smart lösning.
    Vi hade också en dipp i vikten med Willemo, men det ordnade upp sig till nästa besök. Hoppas det gör det för er med.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Matdagboken var en smart lösning.
    Vi hade också en dipp i vikten med Willemo, men det ordnade upp sig till nästa besök. Hoppas det gör det för er med.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Anonym12:53

    Hoppas vikten snabbt vänder upp igen.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  4. Låter som en skön dag, men förstår att det var jobbigt med bvc-besöket. Hoppas att det reder upp sig snart!

    Måste passa på att fråga om du har något bra fikatips till vårt namnkalas. Vi har en glutenallergiker som kommer och nu kom jag på att det är ju två diabetiker också. Tänkte höra om du har något bra recept som kan kombinera dessa. Hittills har jag macarones, kokostoppar och chokladbollar som glutenallergiken kan äta, och muffins som funkar för diabetikerna, men skulle gärna ha något mer.

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt med Elsas viktnedgång. Det låter som en bra idé med matdagboken.
    Jag håller tummarna att hon ökar i vikt den här veckan.
    Kram

    SvaraRadera