tisdag, november 17, 2015

Julemys i väntan på tentaresultat

Idag är det pluggdag på hemmaplan, tjejerna är på föris och Crille är på jobbet. Jag har lite svårt att koncentrera mig på vad jag egentligen ska göra (sista skriftliga uppgiften för de två kurserna som vi läser nu), utan sitter stup i kvarten och uppdaterar sidan där resultat för tentor (och dylika världsliga ting) först laddas upp. Egentligen skulle vi fått veta våra resultat på tentorna för förra kursen redan förra veckan, men med en lärare som inte lyckades hålla ett enda datum så kom det väl inte som någon direkt överraskning att resultaten är försenade. En av tentorna fick vi i alla fall veta igår, och det gick vägen! Hurra!

Men här sitter alltså jag. Ett doftljus sprider julstämning och från datorn hörs Sarah Dawn Finers julalbum Winterland. Myser på och försöker vara lite produktiv. Tittar ut så lite som möjligt, för den efterlängtade snön som föll i går kväll har nu regnat bort. Igen. Är less detta, vill ha vitt, vitt, vitt. Känner pressen att bjuda hela familjen på en vit jul, tror att du måste börja samarbeta nu Kung Bore!

Tills det vita kommer så håller jag till godo med lite julblomster, och en liten sluring glögg då och då. Nu är det bara att vänta på att både hyacinter och amaryllis växer till sig och börjar slå ut, känner lika stor förtjusning inför dessa lökväxter varje år. Och barnen tycker att det är så kul att se vad som händer dag för dag, intresset falnar inte så fort när det hänt något varje gång de kikar.



2 kommentarer:

  1. Lisa18:14

    Så mysigt med lite julkänsla! Kram <3

    SvaraRadera