torsdag, juni 04, 2009

Ikväll ska vi rusa

Jag vaknade, snoozade och klev upp. Åt frukost, gick på promenad och hälsade på de förra arbetskamraterna i den rosa fabriken. Där var allt ganska likt sig, jag fick många varma kramar och pratade med människor som jag saknat. Där har jag min åldersmässigt äldsta vän som jag kan prata om allt med, min köks&trädgårdsguru och ett helt gäng människor som får mig att skratta och känna mig uppskattad. Efter en omväg via ICA kom jag hem med två paket jäst i fickan och bakade långpannebullar samtidigt som jag åt lunch och planterade blommorna jag fick av mamma ute i trädgården. Bullarna blev goda, och jag hoppas att blommorna ska frodas och sprida sig uppåt längs spaljén.

Helt plötsligt tog eftermiddagen slut, och nu behövs det mat i magen igen. Köttfärssås och spaghetti ska det bli, bra kolhydrater som ska få mina ben att orka springa kvällens vårrus snabbt och starkt. Måste försöka hinna med en sväng till rangen för att slå lite bollar med drivern, nu kan vi inte slarva med träningen då vi ska ut på banan för första gången på söndag. Med coachens stränga men snälla ögon på varje rörelse man tar. "Bra, precis sådär vill jag att du göra. Fläska till den bara!" föredrar vi framför "Det där gillar jag inte!" Bäst att träna lite extra på baksvingen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar