måndag, februari 01, 2010

"KUK"

Idag har systersonen imponerat i skolan. I skolboken där det på ena sidan är en vacker bild och man på andra sidan ska skriva vad man ser på bilden författade han följande:

"KUK KUK KUK KUK KUK KUK KUK"

Sådan mamma sådan son, syrran ristade nämligen in precis samma sak på toadörren hos mamma och pappa. Benjamins ursäkt var att han inte ens vet vad ordet betyder, hans kära mor menade att han vet att det är ett fult ord och det räcker. Inget tvspelande, och i Skåne har det ikväll suttit en sjuårig pojk och fingrat på sitt nya tvspel som inte blivit premiärspelat än. Hoppsan!

3 kommentarer:

  1. Hahaha, jag dör! Benjamin är en modern version av Emil i Lönneberga:)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! Cred åt grabben, förlåt, men det VAR faktiskt roligt...
    Jag var likadan som liten, men när jag var sju år fanns nog inte "kuk" i mitt ordförråd. Men min Äppel-päppel-bok är fylld med ord som "bajs bajs bajs bajs" där man ska fylla i ord från bilder mm. Vanliga kommentarer från min lärare i marginalerna är "men snälla Katja, du kan väl åtminstone försöka vara allvarlig".
    Nope.

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte det var jättefestligt! Det tyckte inte min syster dock..

    SvaraRadera