söndag, februari 14, 2010

Söndag med solsken

Igår blev jag på mindre bra humör och ingenting kändes kul. Då tjatade Darling in mig i badrummet för en dusch eftersom vi skulle iväg till Palina och käka middag. Vi hade just pratat om vilken tur jag haft som inte fått några biverkningar av Pergon, sen borstade jag håret och insåg att jag fick näven full av lösa hårstrån bara jag drog handen genom håret. Beklagade mig en smula, och då petar min pedagogiska sambo mig i huvudet och säger
"-Jo, här håller du på att få en stor kal fläck!"

Han fick århundrandets argaste blick, jag pekade på dörren och morrade "UT. HÄRIFRÅN. NU!" Fnissande försvann han ut från badrummet och jag tog ett snabbt bad för att bli lite muntrare. Det hjälpte lika bra som vanligt, och efter kvällen hos Palina med god mat, spel och lite OS så var humöret på topp igen.

Idag är vädret lika strålande som igår, så alldeles strax ska vi bege oss till Luleå för en promenad på isen och en sväng på stan med Palina. Lika bra att få upp humöret från dagens start idag, och hur gör man det bättre än med solsken, goda vänner och fika? Just det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar