torsdag, december 18, 2014

Julgodis och lökväxter

Tjillevippen, sa veckan och så var det torsdag. Vad hände? Dagarna fram till julafton är nu inte många, men särskilt stressad är jag inte. Har två klappar kvar att inhandla, och så ska det bakas en omgång med saffransbiscotti och kokas lite kola.

Och i kväll ska det kokas både det ena och det andra, jag och Lisa ska ha vår årliga julgodis-swap. För tredje året så ska vi göra tre sorters godis var som vi sedan delar på. För min del blir det wienernougat, julskumsfudge och ischoklad! 2012 brände jag knäcken, 2013 var det en daim som inte ville stelna..får se vad som händer i år!

Nu på morgonen "planterade" jag vad som nog är säsongens sista hyacinter, snart drar tulpansäsongen igång ordentligt och som jag längtar. Älskar alla dessa vackra lökväxter, hoppas att det kommer finnas krokus på blomsterhandeln i år precis som i fjol.

Klockan visar att det är dags att klä sig och traska iväg till förskola och buss. Jobb till 17 idag och sedan är det bara i morgon kvar innan jag har ledig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar