tisdag, december 16, 2014

Lite jul, lite Hobbit och sånt

Julkänslan har kommit tillbaka, om än i kraftigt reducerad intensitet. Känner inte alls samma pirr i kroppen som tidigare, men längtar efter svärmors sillsallad. Längtar också efter lediga dagar tillsammans med min lilla familj, det är något som ska göras varje dag nu (utöver jobb och roliga hushållssysslor såsom städning, tvätt och så vidare), och jag längtar efter oplanerad tid. Har tagit föräldraledigt fyra dagar under jul, och så har jag några ordinarie lediga dagar också.

Nu försöker Crille få igång den första av Hobbit-filmerna, vi har tänkt se de två första hemma och fräscha upp minnet innan vi förhoppningsvis tar oss iväg och ser den tredje på bio. Det blir lite stressigt när de bästa biofilmerna alltid kommer vid jul!


Såhär spenderade vi större delen av julen i fjol

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har en tävling med underbara Beach House Company på min blogg... tre vinnare utses imorgon kl 13.00. Vinstvärde är 749kr/person. Var med o tävla:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/drommenom11barn/2014/12/14/julkalendertavling-14-december-3-advent/

    Har därtill en julkalender med nya tävlingar VARJE DAG! :)

    SvaraRadera