måndag, februari 23, 2015

Plösligt händer det

Under dagen har jag drömt mig tillbaka till tiden då barnen sov middag och det alltid fanns en stund för sig själv på eftermiddagarna. Men tror ni inte att Elsa då somnade, pang bom, liggandes bredvid mig i sängen! Astrid försåg sig med ett äpple till mellis och fick lov att slå på Netflix så att jag kan ligga kvar här bredvid lillasyster en stund då hon sover. 

Hon är inte riktigt kry än, lilla vännen, även om febern inte visat sig sedan i fredags så är det en hosta som sitter djupt i bröstet och hon är helt enkelt inte pigg. Idag fick bli min vab-dag då Crille hade ett kundmöte inbokat, och så får han lov att ha vabb-jour tisdag och onsdag. En utmärkt lösning på problemet "vem ska vabba", vi bestämmer alltid på söndagen vem som ansvarar för vilken dag, utifrån hur det ser ut på våra jobb och mina lediga dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar