söndag, oktober 23, 2016

Buzzador - Schärs glutenfria bröd

Idag blev det en långsam söndagsfrukost, hurra! Igår avblåstes årets älgjakt för Crilles jaktlag, och vi fick pappan i familjen åter. När vi alla fyra låg och halvsov i vår säng nu på morgonen så var det Elsa som sa dagens första ord, och det var så fint som "-Vet ni vem jag tycker är skönast i familjen? ALLA!" och så kröp hon runt och kramades. Familjens lilla glädjespridare!

När vi väl vaknat så dukade vi upp en härlig frukostbuffé med massor av gott. Jag har fått buzza ett av Schärs nya glutenfria bröd, och valde sorten Vital, som är ett mörkt surdegsbröd. Övriga två nyheter är Flerkorn och Classic, vilka också är bakade på surdeg (och mycket goda, jag har nämligen hunnit prova dom också). Glutenfria och goda bröd är inte det lättaste att hitta, men de här tre är utan tvekan de bästa bröden jag provat att rosta. Den största skillnaden mot andra "rostbröd" som jag testat är nog konsistensen, de här bröden känns inte lika kompakta och "svampiga". Tummen upp!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar