söndag, oktober 16, 2016

En helg med extra mys

I går firade vi våra fyraåringar tillsammans i föräldragruppen. 3/4 familjer kunde medverka i år, trist att vi inte blev fulltaliga, men det är ju svårt att få ihop det ibland. Vi höll till vid ett hembygdsområde här i Boden, där vi grillade och barnen lekte på. Det var mycket trevligt, som vanligt när vi ses, det blir bara alldeles för sällan!

När vi kommit hem, tjejerna och jag (Crille är och jagar), så blev det hopp i dusch på löpande band för att bli av med grillröken. Sedan åt vi risgrynsgröt och korvmackor, med julmusik i bakgrunden. JAG VET att det är att tjuvstarta, men barnen var sugna på gröt och jag var sugen på jul, så då fick det bli så. Efter ett tag kom en kompis över till Astrid, tillsammans med tillhörande mamma. Jag och Kristin hann surra en stund över ett glas vin och några lyxiga kolor från Pärlans, och när kvällen sedan närmade sig så kröp jag, tjejerna och kompisen Astrid ner i soffan framför Pyssellördag, och sedan övergick tittandet till Bingolotto!

Jag hade sällskap (och fullt sjå att hinna med!) på ettans bingo, men sedan avvek barnen ett efter ett. Elsa somnade i min famn, Astrid och Astrid kröp upp i sängen och tittade på iPaden en stund, innan jag blev ombedd att komma upp och läsa en bok innan de somnade. En mycket mysig kväll med ett mysigt gäng.

Det har varit en långsam morgon med pärlbygge och lek. Vi hoppas på ett sms från Crille som säger att jakten är färdig (endast 1 vuxen kvar på tilldelningen!), det skulle vara så skönt om det nådde ett slut nu. Medan barnen pysslar så tänkte jag passa på att få lite plugg gjort, men det händer tyvärr inte så mycket på den fronten..Nu måste jag ta mig i kragen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar