tisdag, januari 20, 2009

Händelserik dag-you bet

Intervjuerna gick bra! Nu får vi se vart det leder, skulle få höra från Dianthus inom två veckor, och från Arctic Hotel skulle hon ringa så fort hon fick veta närmare hur det ser ut med tanke på att en tjej ska sluta för att plugga och en annan tjej som redan pluggar deltid ska gå upp i tid.

Hann svänga förbi Elina på en kopp thé och lite surr också, det blir alldeles för sällan nuförtiden! Stressad satte jag mig i bilen och begav mig mot Boden för att hinna plocka upp Darling 16:00. Halkigt som tusan, men tänker mig för och kör försiktigare samtidigt som jag nynnar med i Long gone before daylight-The Cardigans. Tänker att livet börjar komma på rätt köl igen, även om jag inte får något av jobben jag sökt så är jag på gång iallafall, och sen säger det BANG.

En gubbe står still vid rödljuset utanför Kvantum och när jag närmar mig (tydligen inte nog sakta) och börjar bromsa så händer i n g e n t i n g , kör rakt in i arslet på gubbens fina Saab! Våra extraljus blev totalmos och grillen sprack en liten aning, på gubbens bil verkade det inte bli någonting. Han skulle hem och tvätta av den och sedan ringa till Darling. Det första den rara mannen frågar när han kliver ur sin bil är "-GJORDE DU ILLA DIG?!?", och det enda jag får ut mig är "-Nää, ingen fara..men förlåt och ursäkta så hemskt mycket!" Nu är det bara att hoppas att gubben ringer och säger att allt är ok, annars väntar en skön självrisk på 6000pix och en höjd försäkringspremie. Förlåt Darling?

Tur att allt annat gått så bra idag, annars hade jag allvarligt funderat på att köpa ett grovt rep för mina sista surt fördärvade slantar. En arbetsdag kvar innan långledigt. Amen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar