torsdag, januari 01, 2009

Välkommen tjugohundranio

Idag har varit en bra dag, en glad dag. Rent utav så bra att den kan få kvalificera sig som en riktlinje för 2009 års alla kommande 364 dagar.

Bra:
-Sov länge. Sova är skönt, mysigt och bra.
-Åt fläskfilé och makaroner till frukost. Man ska äta god mat.
-Umgicks med familjen. Man ska uppskatta och inte ta de viktiga människorna omkring sig för givet.
-Kramades en aning med Darling. Det bör man göra varje dag.
-Åkte till Jokkmokk och hälsade på mormor. Vi drack thé, åt punschrullar och rulltårta. Sen bjöd mormor på choklad&apelsinlikör. Likören kunde vi ha skippat, men mormor är en mycket fin dam.
-Hamburgare och pommes till middag. Skräpmat måste man få unna sig.
-Kusin Danne, Marie och Leo hälsade på. Människor man gillar ska man umgås med.
-Frun kom hit och vi spelade spel. Man ska umgås med sin bästa vän så ofta man kan.
-Vårat lag vann i När&Fjärran. Att vinna är bra, det höjer självförtroendet.
-Jag&Frun låg i min säng och surrade precis som back in the days. Man ska ta det förflutna med sig in i framtiden, och prata så fort det är något som är svårt.

Mindre bra:
-Darling är i Sävast. Han ska ju vara med mig!
-Jag är fortfarande vaken. Min dygnsrytm är inte vad den en gång varit, jag kommer ju bli som ett vandrande lik om jag ska somna sent och vakna tidigt när jobbet startar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar