torsdag, april 23, 2009

A clean home is a happy home

"Ett rent hem är ett lyckligt hem" suckade jag och drog fram dammsugaren efter att redan ha spenderat många dyrbara morgonminuter framför datorn. Och visst känns livet lite lättare när det är rent och snyggt hemma, ett "måste" mindre som pockar på samvetet likt en hackspett.

Börjar klockan 12 idag igen, vilket som vanligt innebär att jag har 1½ timme att fördriva i Luleå efter att ha anlänt med bussen. Solen skiner idag igen, och klockan 7 visade termometern +5 i skuggan. Det blir inte så svårt att bestämma vart jag ska spendera min dötid, det blir ute i solen med en bok. Lånade Änglar-Marian Keyes på biblo igår (håller på att läsa om alla Keyes böcker-roligt, snabbläst nonsens är precis vad jag är på humör för), men jag tror inte den räcker många dagar om det här kalasvädret ska hålla i sig. Det håller jag iallafall tummar&tår för att det ska göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar