tisdag, april 20, 2010

Jag vill bli krösus!

Jag känner för att spara pengar. Det skulle vara skönt att ha sisådär en miljon på banken, men jag skulle kunna nöja mig med betydligt mindre. Att jobba deltid (lite varierande men som lägst 60%) gör hela processen något segdragen då det inte alltid finns så mycket att stoppa undan. Lite är alltid något resonerar jag och försöker lägga slantarna på hög.

Vanligtvis så är det shoppingnerven som brukar ställa till det i slutändan, men nu är sparbegäret desto större och jag funderar på hur jag ska kunna minimera onödiga utgifter.

Gymkortet t.ex, jag betalar för att få nyttja tre olika anläggningar men tränar alltid på samma ställe. Där skulle jag kunna gå ner till ett s.k silverkort istället och spara lite stålar. Att kolla över mina försäkringar och byta bredbandsleverantör skulle nog också kunna göra litegrann. Sen är det väl rätt objektivt om shopping kan räknas in som en onödig utgift..

Kan det möjligtvis vara mammans flykt till Småland som påverkar mig?

1 kommentar:

  1. Shopping är en nödvändighet :) Snåla hellre in på tråkiga grejjer som försäkring mm

    SvaraRadera