fredag, april 09, 2010

Spärrballongen

Jösses, jag har läst om att magen jobbar långsammare när man är gravid och att den därför fort blir svullen. Eftersom min mage är känslig mot en hel del saker och även vanligtvis sväller så fort jag ätit så har jag inte räknat med någon större skillnad. Men igår blev det stor middag och några bullar på det, och magen svällde som en spärrballong.

Darling blev lyrisk när jag klädde av mig vid läggdax över hur mycket magen växt. Jag skrattade och förklarade att 23:an är stor som en ärta och knappast kräver något större utrymme, utan att det är matsmältningen som sackar efter. Vi fotade för att kunna kolla tillbaka om några månader och skratta åt vad vi tyckte var en stor mage. Sen fick jag honom att ta ett kort nu på morgonen också så att jag ska något att sikta på nästa sommar när det är dax att hitta formen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar