måndag, mars 21, 2011

Dag 21 - Något/någon som förändrat mig

Jag förändrades då jag träffade Darlingen. Inte på så vis att han försökte ändra på mig, men jag blev betydligt lugnare, tryggare och säkrare på mig själv. Han känner mig bättre än någon annan, peppar mig när det behövs och tar ner mig på jorden när jag är uppe i det blå och seglar. Jag har lärt känna mig själv bättre genom att lära känna honom, och trivs med att vara den person han hjälpt mig att bli.

Då Astrid kom till jorden förändrades jag ännu mer. Helt plötsligt så var inte jag viktigast i mitt liv längre, och nu nöjer jag mig gladeligen med en andraplats. Det har varit en riktig omställning att släppa på alla mina måsten och rutiner, vilket nog bara är nyttigt. Jag är dock väldigt glad över att hennes pappa är lika delaktig som jag i allt som rör henne, och vi försöker ge varandra egentid nu och då. Pappan använder sin till längdskidåkning (har ni hört såna galenskaper) och jag ligger mest som en skalbagge på rygg i soffan och reflekterar över hur konstigt det är att inte ha "baby-jour".

1 kommentar:

  1. Deal!
    Sista dagen som icke-gravid idag alltså. :)

    SvaraRadera