onsdag, mars 09, 2011

Sköna onsdag!

Idag var min tanke att vi på förmiddagen skulle babysjunga på bibblan, men den lilla hade andra planer. Hon tog nämligen sovmorgon så pass länge att vi missade bussen, så vi har roat oss med skönsång här hemma istället. Jag kanske inte har någon gitarr eller sångröst, men det verkade uppskattas ändå. Eller ja, uppskattas och uppskattas, hon skrattade åt mig. Hur ska man tolka det egentligen?

Efter lunch blev det promenad med J&L från föräldragruppen/babymassagen, väldigt trevligt! Solen lyste med sin frånvaro men det var skönt ute ändå. Och skönt är det att bara surra bebis/mamma/förlossnings-prat med någon som just gått igenom/går igenom samma sak som en själv, det skiljer nämligen bara 2 veckor mellan våra små. Det gör vi om!

Jag har just offrat mig på hushållets sista kvarvarande semla, och funderar på om jag ska dammsuga golven. Den lilla sover ute i vagnen, och frågan är om jag inte blir så nojig att jag stänger av dammsugaren var tredje minut för att se så hon inte ligger där ute och är ledsen. Jag gör ett ryck och ser hur långt jag kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar