fredag, oktober 05, 2012

Elsa 1 vecka

Imorse festade Elsa till det, veckodagen till ära, med att tappa navelstumpen! Hurra säger vi, den STANK så fruktansvärt illa. Idag ska vi till BVC för vägning, tror att allt ätande ska ha gett bra resultat, och det känns som att det finns ordentligt med mat till henne.

Hon gör inte så mycket väsen av sig, utan sover mycket på dagarna (särskilt på eftermiddagen), äter och bajsar. På kvällarna vaknar hon till vid 21-22 och är pigg samt väldigt hungrig. Vi somnar tillsammans kring 23, och sen så är det varierande hur ofta hon vaknar under natten för att äta. Igår var det så ofta som varje halvtimme eller timme, men inatt tror jag bara att det blev 3 tillfällen.

Vi vaknar varje morgon kring klockan 6, men det är för att storasystern vaknar då, hade Elsa fått välja så hade vi säkert kunnat sova längre. Hon trivs bra i sin egen säng på dagarna, men sover i vår säng på natten då det känns smidigt när hon vill äta titt som tätt. Och mysigt är det att ha henne nära!

Det känns som att hon funnits hos oss så mycket längre än bara en vecka, samtidigt som det känns helt otroligt att det redan passerat sju hela dagar. När hände det undrar jag, och vem kan jag hålla ansvarig för att dagarna går så snabbt?


Exakt på klockslaget 1 vecka ung

16 kommentarer:

  1. Anonym10:14

    Grattis till en vecka Elsa!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Så lik Astrid hon var där!

    SvaraRadera
  3. vilken skönhet hon är :)

    SvaraRadera
  4. Åh vilken liten sötnöt! Vackra ögon! :)

    Grattis på veckodagen och hoppas BVCbesöket ger okejstämpel på rumpan!

    Kram från oss

    SvaraRadera
  5. Grattis till Elsa! Och vilken fin bild på henne.

    SvaraRadera
  6. Anna J13:34

    Nä men nu när jag kollar på datorn och ser en lite större bild så ser jag ju nån som har likadana läppar och ögon som storasyster? :) Såå söt iaf!

    SvaraRadera
  7. Grattis till en vecka!

    Och vilket fint tyg hon ligger på, är det en filt eller ett lakan?

    SvaraRadera
  8. gratulerar! så fin, och faktiskt så ser jag för första gången likhet till storasyster.

    SvaraRadera
  9. Grattis Elsa på 1veckas dagen!
    Vad roligt att få se dig vaken, men det var riktigt mysigt att ha dig sovandes på magen också!

    Underbar bild på en underbar flicka!

    SvaraRadera
  10. Hon är ju helt ljuvlig! Va kul att läsa om hur ni har det, jag tror nog jag börjar få lite sug efter att blogga.. vill ju gärna ha lite "vardag" att läsa tillbaka på om Elliot, precis som jag har om Alice. Det tåls att tänkas på! Ha en jättemysig helg nu, familjen på fyra :) Kramar

    SvaraRadera
  11. .. och precis som någon annan skrev så var hon lite lik Astrid på den här bilden :) Lika söta.

    SvaraRadera
  12. Ändå kul med två tjejer i ganska nära ålder - de kommer med all säkerhet att komma varandra väldigt nära gissar jag... :)

    SvaraRadera
  13. sofia hüb08:52

    vilken sötnöt :)

    SvaraRadera
  14. Anna J: Nu börjar många se likheter mellan dem, men jag är då helt blind för dem :) En liten goding som syrran iaf! :) kram

    SvaraRadera
  15. Vilken vacker bild!, Grattis till er Elsa!

    SvaraRadera
  16. Redan?? Att tiden går fort är bara förnamnet :)

    SvaraRadera