tisdag, oktober 02, 2012

Med turen på min sida

Darlingen har den senaste tiden köpt hem skraplotter lite då och då när han handlat. Han köper alltid så vi bägge får skrapa, och vi turas om att välja lott. Förra veckan vann jag 50 kronor på en tialott, han vann ingenting. Jag berättade, snål som jag är, att jag minsann skulle ta pengarna och absolut inte skulle byta till nya som säkerligen skulle visa sig vara nitlotter. Han skrattade och tyckte att jag skulle köpa ett nagellack från H&M för pengarna.

Igår kom han hem med nya lotter, och vem tror ni vann 50 spänn den här gången också? Jo jag! Darlingen vann ingenting, och nu är det jag som har 100 kronor i oinlösta lotter, och han får bara nitlotter hela tiden. Det är så lustigt, för jag brukar verkligen aldrig vinna. Egentligen borde jag väl köpa 10 nya tialotter och ge honom 5 av dem för rättvisans skull, men då får vi säkert 10 nitlotter bara för det. Bättre att invänta fler vinster och sedan bjuda honom på middag!




3 kommentarer: