fredag, september 04, 2015

Det värker i bröstet

Vi har tur, jag och min familj. Födda och bosatta i en del av världen där inga krig rasar, vi inte behöver fly för våra liv och nekade hjälp av dem som faktiskt har möjlighet att hjälpa.

Jag gör allt vad jag kan för att skydda mina barn, och förstår att det är precis det de föräldrar som sätter sina barn i osäkra gummibåtar också gör. När alternativet är ond bråd död så gör en vad en kan, även om det kan sluta illa. Nu sköljs döda barn upp på stränder vid Medelhavet och taggtråd avskiljer flyktingar från den hjälp och trygghet de söker. I Europa har vi nu den största flyktingkatastrofen sedan andra världskriget, och jag kan för allt i mitt liv inte förstå de som blundar och tror att detta problem kommer kunna lösa sig själv? Har vi inte lärt oss något alls från vår historia?

Stötta alla dem i kris, ingen kan göra allt men alla kan göra något  

Sverige för UNHCR
Sms:a HAV100 till 72980 för att skänka 100:-

Rädda Barnen
Sms:a KATASTROF100 till 72911 för att skänka 100:-

Röda Korset
Sms:a AKUT FLYKT till 72900 för att skänka 100:-

Unicef
Sms:a LIV till 72900 för att skänka 100:-

1 kommentar:

  1. Lisa17:39

    Så fruktansvärd situation på många ställen nu.. Viktigt att göra det man kan! <3

    SvaraRadera