tisdag, september 22, 2015

En vanlig dag

Det är visst min universitetsmail som spökade och gjorde så att jag inte kom in här på blogger, då den mailen också ligger hos google. Men nu har jag löst problemet och är inte längre bannlyst från min egen blogg!

Idag har jag sysslat med förberedelser för morgondagens seminarium inom omvårdnad, och kollat igenom allt mitt skrivna material som ska pluggas på inför tentan nästa vecka. Första! Nervös är jag allt, tycker det är svårt att veta exakt vad jag ska läsa in mig på. Har ni några bra tips så dela gärna med er.

Som vanligt kommer det stunder under dagen med mindre inspiration, idag har jag rått bot på dem genom att ha snabba sysslor att utföra under de där små pauserna. Vattna blommorna, betala en räkning, skicka ett viktigt sms, klippa några kvistar hortensia till Klong-vasen osv. Och så har jag ätit choklad..Nu ska jag susa iväg och hämta hem småkottarna, och hålla tummarna för att Crille blir färdig uppe i Gällivare (han jobbar borta några dagar) och kommer hem redan i kväll.


Älskar den milda hösten som gör att det fortsätter blomma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar