måndag, september 07, 2015

En sväng till Pitstan

Igår styrde vi kosan söderut och hälsade på doktor Lisa. Vi blev bjudna på lunch, barnen badade skumbad, vi surrade, ritade (vissa verk snyggare än andra) och så välte jag ut en karaff med saft på köksgolvet. Och lämnade sedan stackars bonusmostern med ett berg av disk, just roliga gäster va! 

Jag fick med mig ett paket med pluggpresenter, och det märks att hon nyligen själv varit student som har så bra koll på vad en behöver (block, pennor och karameller). Smarrigt godis från Nicolas Vahé borde väl kunna rädda vilken motivationslös dag som helst?

Innan vi åkte hemåt blev det en snabbvisit hos faster Johanna, där det åts hämtmat, tittades på Lilo&Stitch och ritades. Vissa verk vackrare än andra även där, barnen bara skrattar åt mina försök till att rita djur. Lite otacksamt tycker jag allt att det är, om jag får säga det själv.


Astrids igelkott!

2 kommentarer:

  1. Vilken vän!! Jag hoppas det går bra med studierna :-) Är det på distans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag läser reguljärt (på plats) :) Nu är det dags att börja plugga inför första tentan, nervöst! :)

      Radera