onsdag, december 09, 2015

Astrids kalas

Att fylla fem, det är ju rätt märkvärdigt. Alla födelsedagar är väl det när en är liten? Det är kanske iofs mest jag som eftersträvar att ha en dag då det fantastiska födelsedagsbarnet ska hyllas, men jag gillar att ha det så och överför nog min entusiasm till mina barn.

Så, denna dag har nu planerats. Kalas för 6 kompisar blir det, minioner (ni vet Despicable Me) är det övergripande temat, barnen ska ha djurmasker i papp och självklart ska vi ha ballonger i taket. Fikat som serveras (och noggrant har bestämts av födelsedagsbarnet) blir chokladtårta med minion-dekoration (beställd från tårtdrottningen Linn, kolla in @bakatbylinn på instagram), punschrullar, chokladfingrar och cakepops. Och Polly!

Istället för fiskedamm önskade hon skattjakt utomhus, men med rådande väder och snö så känns det svårt att få till det bra. Funderar på bingo? Alla barn får en bingobricka och efter BINGO byts brickan in mot kalaspåse. Ska höra mig för med födelsedagsbarnet i morgon och se vad hon säger.


Vi har pysslat inbjudningskort..


..det blev mycket att skriva!


Och i kväll har vi bakat cakepops!

2 kommentarer:

  1. Lisa22:47

    Det kommer ju att bli ett succékalas! Så mysigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en fin kväll :)

      Radera